Biebroam
Biebroam – klantrelatie met bibliotheekklanten (alle bezoekers ongeacht lidmaatschap)
Wie zijn de bezoekers van de bibliotheek? Waar hebben ze behoefte aan, en wat dragen zij bij aan de Bibliotheek? Deze vragen blijven nu nog grotendeels onbeantwoord, doordat het grootste gedeelte van de bezoekers niet-leden zijn, en omdat veel bezoekers geen gebruik maken een (registerende) Bibliotheekdienst Biebroam is een propositie in het nieuwe bedrijfsmodel van de maatschappelijke bibliotheek.
De beoogde landelijke propositie omvat:
1. Verbindingsgemak – Biebroam is de slimme manier om bibliotheekklanten (alle bezoekers ongeacht lidmaatschap) gebruiksvriendelijk, herkenbaar en veilig toegang te geven tot WiFi-netwerken bij alle deelnemende bibliotheken en multi functionele accomodaties in Nederland.
2. Relevant communiceren – Met biebroam kan de bibliotheek persoonlijk en relevanter, want doelgroepgericht, communiceren met bibliotheekbezoekers en hen bereiken via hun smartphone, tablet of laptop. De waardervaring bij bibliotheekbezoekers neemt daardoor toe: deze moderne manier van doelgroepgericht communiceren is een onmisbaar onderdeel van het nieuwe bedrijfsmodel voor de maatschappelijke bibliotheek.
3. (Samen)werk- & Leeromgevingen – biebroam biedt toegang tot nieuwe relevante, bibliotheekdiensten in de (samen)werk- & leeromgevingen.
Doel van het project
Verbindingsgemak – Relevant communiceren – (Samen)werk- & Leeromgevingen
Bijzonderheden
Toelichting innovatiefase: BiSC gaat de Biebroam dienstverlening in de loop van 2021 beëindigen.
Samenwerkingspartners: Netwerksamenwerking: KB, Bibliotheken en POI